Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Wejherowo

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Sekretarz Gminy Wejherowo - podstawowe informacje

Sekretarz Gminy 

Małgorzata Niemirska-Thiel 

ul.Transportowa 1, 84-200 Wejherowo

tel. (58) 677-97-05, fax: (58) 677-97-00

e-mail: sekretarz@ugwejherowo.pl

 

Obowiązek utworzenia stanowiska Sekretarza gminy wynika z art. 5 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych. Kierownik urzędu (Wójt) może upoważnić Sekretarza do wykonywania w jego imieniu zadań, w szczególności z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi.

Na stanowisku Sekretarza może być zatrudniona osoba posiadająca co najmniej 4-letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej 2-letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej 4-letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ww. ustawy oraz co najmniej 2-letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.

Do zadań Sekretarza Gminy Wejherowo należy m.in;

  1. opracowywanie projektów statutów i regulaminów organizacyjnych;
  2. współudział w organizacji spraw związanych z zebraniami wiejskimi;
  3. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem komórek organizacyjnych Urzędu;
  4. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Urzędu;
  5. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
  6. zapewnienie warunków materialno-technicznych dla działalności Urzędu oraz rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji Urzędu;
  7. koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania Urzędu, jego komórek i jednostek organizacyjnych Gminy;
  8. zapewnienie właściwego wewnętrznego obiegu akt;
  9. koordynacja prac związanych z przygotowaniem „Raportu o stanie gminy;
  10. koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał przedstawionych przez Wójta;
  11. koordynowanie przygotowywania projektów odpowiedzi na wnioski, zapytania i interpelacje radnych;
  12. koordynowanie przygotowywania projektów odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje mieszkańców, składane lub adresowane do Wójta lub Rady;
  13. koordynowanie czynności związywanych z przekazywaniem informacji do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu;
  14. konsultowanie zakresów czynności na wszystkich stanowiskach pracy, w oparciu o projekty sporządzane przez bezpośrednich przełożonych;
  15. koordynowanie prac nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta;
  16. koordynacja i nadzór nad remontami w Urzędzie i zakupem środków trwałych;
  17. kontrola i analiza kosztów funkcjonowania Urzędu;
  18. realizacja zadań obronnych wynikających z Planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach wewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny;
  19. wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub  upoważnień Wójta;
  20. wykonywanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
    1. Referatu Organizacyjnego i  Kadr, w tym Biura Rady,
    2.  Informatyka.

Sekretarz nie ma prawa tworzenia partii politycznych ani przynależności do nich. Nie może również prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z osobami trzecimi.

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Niemirska-Thiel

Data wytworzenia:
03 sie 2021

Osoba dodająca informacje

Piotr Czerwiński

Data publikacji:
17 sie 2021, godz. 10:49

Osoba aktualizująca informacje

Piotr Czerwiński

Data aktualizacji:
31 gru 2021, godz. 10:57