Sekretarz Gminy Wejherowo - podstawowe informacje
Sekretarz Gminy
Małgorzata Niemirska-Thiel
ul.Transportowa 1, 84-200 Wejherowo
tel. (58) 677-97-05, fax: (58) 677-97-00
e-mail: sekretarz@ugwejherowo.pl
Obowiązek utworzenia stanowiska Sekretarza gminy wynika z art. 5 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych. Kierownik urzędu (Wójt) może upoważnić Sekretarza do wykonywania w jego imieniu zadań, w szczególności z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi.
Na stanowisku Sekretarza może być zatrudniona osoba posiadająca co najmniej 4-letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej 2-letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej 4-letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ww. ustawy oraz co najmniej 2-letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
Do zadań Sekretarza Gminy Wejherowo należy m.in;
- opracowywanie projektów statutów i regulaminów organizacyjnych;
- współudział w organizacji spraw związanych z zebraniami wiejskimi;
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem komórek organizacyjnych Urzędu;
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
- zapewnienie warunków materialno-technicznych dla działalności Urzędu oraz rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji Urzędu;
- koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania Urzędu, jego komórek i jednostek organizacyjnych Gminy;
- zapewnienie właściwego wewnętrznego obiegu akt;
- koordynacja prac związanych z przygotowaniem „Raportu o stanie gminy”;
- koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał przedstawionych przez Wójta;
- koordynowanie przygotowywania projektów odpowiedzi na wnioski, zapytania i interpelacje radnych;
- koordynowanie przygotowywania projektów odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje mieszkańców, składane lub adresowane do Wójta lub Rady;
- koordynowanie czynności związywanych z przekazywaniem informacji do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu;
- konsultowanie zakresów czynności na wszystkich stanowiskach pracy, w oparciu o projekty sporządzane przez bezpośrednich przełożonych;
- koordynowanie prac nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta;
- koordynacja i nadzór nad remontami w Urzędzie i zakupem środków trwałych;
- kontrola i analiza kosztów funkcjonowania Urzędu;
- realizacja zadań obronnych wynikających z Planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach wewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta;
- wykonywanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
- Referatu Organizacyjnego i Kadr, w tym Biura Rady,
- Informatyka.
Sekretarz nie ma prawa tworzenia partii politycznych ani przynależności do nich. Nie może również prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z osobami trzecimi.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Niemirska-Thiel Data wytworzenia:
03 sie 2021
Osoba dodająca informacje
Piotr Czerwiński Data publikacji:
17 sie 2021, godz. 10:49
Osoba aktualizująca informacje
Piotr Czerwiński Data aktualizacji:
31 gru 2021, godz. 10:57