Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Wejherowo

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

ZARZĄDZENIE NR 31/2022 WÓJTA GMINY WEJHEROWO z dnia 10 marca 2022 r. w sprawie powołania zespołu ds. realizacji projektu pod nazwą: "Pomorskie Żagle Wiedzy "Partnerstwo Gminy Kosakowo" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 3: Edukacja, Działanie 3.2: Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej.

 

Zarządzenie Nr 31/2022
Wójta Gminy Wejherowo

 

z dnia 10 marca 2022 r.

w sprawie powołania zespołu ds. realizacji projektu pod nazwą: „Pomorskie Żagle Wiedzy - Partnerstwo Gminy Kosakowo” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 3: Edukacja, Działanie 3.2: Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej.

Na podstawie: art. 30 ust. 1, art. 18 ust.2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 559) Wójt Gminy Wejherowo zarządza co następuje:

§ 1. Powołuje się i ustala się zakres obowiązków zespołu ds. realizacji projektu pod nazwą „Pomorskie Żagle Wiedzy - Partnerstwo Gminy Kosakowo” w następującym składzie:

a) Koordynator Zespołu - Olga Reszke - pracownik Referatu Oświaty i Spraw Społecznych;

b) Członek Zespołu - Patrycja Wilkowska - pracownik Referatu Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych;

c) Członek Zespołu - Dorota Wensierska - pracownik Referatu Finansowego.

§ 2. 1. Do zadań zespołu, o którym mowa w §1 należy:

a) podejmowanie przez poszczególnych członków zespołu (w ramach ich kompetencji), działań zmierzających do realizacji wyżej określonego projektu.

b) kolegialne podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących realizacji projektu, niebędących zadaniem własnym poszczególnych członków zespołu.

§ 3. Szczegółowy wykaz obowiązków poszczególnych członków zespołu ds. realizacji projektu określają załączniki nr 1-3 do niniejszego zarządzenia.

§ 4. 1. Posiedzenia zespołu zwołuje Koordynator zespołu w zależności od potrzeb.

2. W posiedzeniu zespołu mogą brać udział także inne osoby, których obecność Koordynator uzna za konieczną.

3. Koordynator zespołu zobowiązany jest do informowania Wójta Gminy o podjętych działaniach dotyczących realizacji projektu.

4. Każdorazowo z posiedzeń zespołu sporządza się protokół ze spotkania.

§ 5. Do obowiązków członków zespołu należy czynny udział w realizacji projektu, kompletowanie wymaganych dokumentów, uczestnictwo w konsultacjach i pracach zespołu, gromadzenie i analiza informacji związanych z zakresem swojego działania, a także przekazywanie ich koordynatorowi we właściwym terminie.

§ 6. 1. Realizacja projektu musi być zgodna ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie projektu i zakończyć się w terminie zgodnym z wnioskiem.

2. Zespół będzie funkcjonował do momentu otrzymania po zakończenia projektu sprawozdania
z kontroli przeprowadzonej przez pracowników Instytucji Zarządzającej.

§ 7. Funkcjonowanie zespołu oraz wykonywanie przez zespół wszelkich czynności związanych z realizacją projektu będzie realizowane w sposób niekolidujący z pracą Urzędu.

§ 8. 1. Nadzór nad realizacją i wykonaniem niniejszego zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy Wejherowo.

2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Koordynatorowi zespołu.

§ 9. Członkom zespołu, o których mowa w §1, zostanie przyznane wynagrodzenie za dodatkowe zadania rozliczane w kosztach pośrednich projektu w postaci dodatku specjalnego na wniosek Wójta Gminy Wejherowo.

§ 10. Zarządzenie wchodzi życie z dniem podpisania.

 

 

 

Wójt


Przemysław Kiedrowski

 

 

Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 31/2022
Wójta Gminy Wejherowo
z dnia 10 marca 2022 r.

 

Pracownik Referatu Oświaty i Spraw Społecznych - Koordynator Zespołu:

1) koordynowanie (w tym monitorowanie i nadzorowanie) projektu, planowanie działań
i wydatków w projekcie zgodnie z zatwierdzonym budżetem i umową o dofinansowanie, ustalanie harmonogramu działań, nadzór nad jego realizacją, planowanie i podejmowanie działań związanych z terminową realizacją projektu, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie, umową o dofinansowanie oraz obowiązującymi wytycznymi RPO WP 2014-2020,

2) współpraca z pracownikami Urzędu Gminy Wejherowo realizującymi projekt, nadzór nad działalnością zespołu,

3) współpraca ze szkołą realizującą projekt,

4) współpraca ze wszystkimi Partnerami projektu - Organami prowadzącymi szkoły oraz Partnerem realizującym szkolenia żeglarskie (w tym dojazdy na spotkania projektowe w siedzibach Partnerów),

5) opracowywanie wzorów dokumentów projektowych - tj.: list obecności, raportów ze spotkań, skorowidzów,

6) przygotowywanie informacji oraz sprawozdań z realizacji projektu dla Partnera wiodącego,

7) współudział w bieżącym monitorowaniu i ewaluacji realizacji projektu w części finansowej i merytorycznej,

8) współpraca z członkami zespołu celem weryfikacji projektowych dokumentów finansowych pod względem merytorycznym oraz sporządzanie opisów do ww. dokumentów,

9) nadzorowanie procesu i terminowości osiągnięcia rezultatów oraz produktów projektu,

10) wnioskowanie do Partnera wiodącego projektu o wprowadzenie modyfikacji do projektu lub jego harmonogramu - bieżący monitoring projektu, analiza sytuacji oraz otoczenia w kontekście realizacji projektu i w razie konieczności określanie zmian, które należy wprowadzić, aby zabezpieczyć realizację projektu,

11) nadzór nad rekrutacją uczestników do projektu,

12) nadzór nad realizacją zasady równości szans i niedyskryminacji w projekcie,

13) współudział w zamawianiu przez Partnera wiodącego projektu usług i towarów niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu, pomoc przy opisie kwalifikowalności protokołów wykonania usługi lub dostawy, organizacja i wybór Wykonawców przedmiotu zamówienia dla prawidłowej realizacji zadań określonych w Umowie o partnerstwie na rzecz realizacji projektu,

14) współpraca z Inspektorem ochrony danych osobowych podczas realizacji projektu,

15) współudział w archiwizowaniu dokumentacji projektu,

16) uczestniczenie na wezwanie Partnera wiodącego w kontroli projektu, opracowywanie wyjaśnień oraz pomoc przy wdrażaniu wniosków pokontrolnych,

17) informowanie społeczeństwa o realizacji projektu - promocja projektu,

18) przestrzeganie obowiązujących aktów normatywnych, związanych z wykonywaną pracą, stałe uzupełnia wiedzy w tym zakresie.

19) Kontakt z Partnerem wiodącym projektu.

 

Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 31/2022
Wójta Gminy Wejherowo
z dnia 10 marca 2022 r.

 

Pracownik Referatu Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych - Członek Zespołu:

1) aktywna współpraca z Koordynatorem zespołu w zakresie prawidłowej realizacji zadań zawartych w projekcie,

2) monitorowanie realizacji zadań w ujęciu rzeczowym i finansowym,

3) współpraca z członkami zespołu celem weryfikacji projektowych dokumentów finansowych pod względem merytorycznym oraz sporządzania opisów do ww. dokumentów,

4) obsługa centralnego systemu teleinformatycznego SL2014, przygotowywanie wniosków o płatność w SL2014,

5) przygotowywanie informacji dotyczących postępu rzeczowego realizacji projektu (opis prac i zadań zrealizowanych w okresie sprawozdawczym, informacja o pracach zaplanowanych i niezrealizowanych, opis prac planowanych do zrealizowania w następnym okresie sprawozdawczym, raport o nieprawidłowościach w realizacji projektu, protokoły wykonania usług/odbioru dostaw (jeśli miały miejsce w okresie sprawozdawczym) oraz w zakresie promocji projektu (opis działań promocyjnych w okresie sprawozdawczym, protokoły odbioru poszczególnych działań zrealizowanych w okresie sprawozdawczym, raport o nieprawidłowościach w realizacji promocji projektu), wprowadzanie do systemu SL2014 osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie,

6) współpraca podczas przygotowywania zestawienia zawierającego dane z faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej, dotyczących wydatków objętych przekazanym częściowym wnioskiem o płatność,

7) przedkładanie wniosków o płatność do Partnera wiodącego celem rozliczenia wydatków w projekcie oraz otrzymania środków na dofinansowanie zadań w projekcie, w tym monitorowanie wskaźników zadeklarowanych we wniosku,

8) prowadzenie archiwizacji - zapewnienie właściwej ścieżki audytu; przechowywanie i udostępnianie dokumentacji związanej z realizacją Projektu w terminie od rozpoczęcia realizacji Projektu do 31 grudnia 2028 r., w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo,

9) zapewnienie zachowania zasady równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach partnerstwa zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020, które dostępne są na stronie internetowej ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego,

10) zapewnienie dostępu do dokumentów związanych z realizacją projektu oraz dokumentów niezwiązanych bezpośrednio z realizacją projektu, o ile jest to konieczne do stwierdzenia kwalifikowalności wydatków w ramach projektu, jak też zapewnienie dostępu do urządzeń, materiałów, pomieszczeń, terenu realizacji projektu, systemów teleinformatycznych związanych z Projektem i sprzętów zakupionych w ramach Projektu, w terminach określonych w § 11 umowy oraz umożliwienia sporządzania kopii i odpisów ww. dokumentów i tworzenia dokumentacji fotograficznej,

11) zachowanie zasady trwałości projektu, o której mowa w art. 71 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006.

 

Załącznik Nr 3 do zarządzenia Nr 31/2022
Wójta Gminy Wejherowo
z dnia 10 marca 2022 r.

 

Pracownik Referatu Finansowego - Członek Zespołu:

Odpowiedzialność za organizowanie, powstanie i nadzór nad całością dokumentacji finansowo-księgowej, w tym za:

1) gospodarkę finansową i księgową projektu,

2) stworzenie i wdrożenie odrębnej informatycznej ewidencji księgowej lub odpowiedniego kodu księgowego w ramach istniejącego systemu ewidencji księgowej dla wszystkich transakcji związanych z projektem,

3) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji finansowo-księgowej wydatków projektu, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji związanych z projektem, zarówno w okresie realizacji, jak i trwałości projektu,

4) otwarcie i prowadzenie wyodrębnionego rachunku bankowego na środki otrzymane w formie zaliczki/dotacji,

5) zapewnienie prawidłowości operacji finansowych,

6) prowadzenie obsługi finansowej projektu,

7) parafowanie umów z wykonawcami,

8) kontrola faktur i innych dokumentów do wypłaty, dokonywanie kontroli projektowych dokumentów finansowych pod względem formalno-rachunkowym,

9) potwierdzanie zgodności projektowych dokumentów finansowych pod względem formalno-rachunkowym,

10) sporządzanie raportów o nieprawidłowościach i uchybieniach stwierdzonych podczas realizacji projektu w zakresie kompetencji komórki,

11) zatwierdzanie faktur i innych dokumentów projektowych do wypłaty,

12) wykonywanie przelewów za wykonane usługi i dostawy, z zastrzeżeniem, że jednorazowe transakcje przekraczające równowartość 15.000,00 PLN muszą być dokonywane za pośrednictwem rachunku bankowego - bez względu na liczbę wynikających z danej transakcji płatności,

13) współpraca z członkami zespołu podczas przygotowywania wniosków o płatność, weryfikacji projektowych dokumentów finansowych pod względem merytorycznym, sporządzania opisów do ww. dokumentów oraz zestawienia zawierającego dane z faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej, dotyczących wydatków objętych przekazanym częściowym wnioskiem o płatność,

14) prowadzenie archiwizacji - zapewnienie właściwej ścieżki audytu; przechowywanie i udostępnianie dokumentacji związanej z realizacją Projektu w terminie od rozpoczęcia realizacji Projektu do 31 grudnia 2028 r., w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo.

 

 

 

 

 

 

 

 

Id: 84630703-4763-46F8-84C5-69AC7C55538A. Podpisany

Strona 1

 

 

Id: 84630703-4763-46F8-84C5-69AC7C55538A. Podpisany

Strona 1

 

 

Id: 84630703-4763-46F8-84C5-69AC7C55538A. Podpisany

Strona 1

 

 

Id: 84630703-4763-46F8-84C5-69AC7C55538A. Podpisany

Strona 1

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
31.pdf (PDF, 352.15Kb) 2022-03-22 14:41:25 35
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Sapieha

Data wytworzenia:
10 mar 2022

Osoba dodająca informacje

Piotr Czerwiński

Data publikacji:
17 mar 2022, godz. 15:42

Osoba aktualizująca informacje

Piotr Czerwiński

Data aktualizacji:
24 mar 2022, godz. 11:36