Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Wejherowo

Wyszukiwanie zaawansowane

Deklaracja dostępności

Gmina Wejherowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.ugwejherowo.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Dokumenty otrzymane jedynie w wersji pdf. , szczególnie dotyczy to dokumentów otrzymywanych od podmiotów zewnętrznych, np. obwieszczeń. Dane te powinny być dostępne na właściwych stronach tych podmiotów. Zdjęcia nie posiadają opisu, natomiast zdjęcia w Biuletynie Informacji Publicznej mają jedynie charakter promocyjny lub estetyczny.


Tym niemniej, Serwis Biuletynu Informacji Publicznej jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

Zmiana wielkości czcionki,
Zmiana kontrastu.

Ponadto serwis zawiera moduł wyszukiwania

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki:
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Relacje z obrad sesji Rady Gminy Wejherowo dostępne są w formie wideo z głosem, co umozliwia ich wysłuchanie.

Nadmierne koszty

Napisy do relacji wideo z sesji rady Gminy – dostępne są protokoły . Dokumenty PDF. Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.

Treści nieobjęte przepisami

nie dotyczy

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny prowadzonej przez podmiot publiczny

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego za rok 2020

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jacek Macholl — mejlowo j.macholl@ugwejherowo.pl lub telefonicznie 58 677-97-10.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jacek Macholl, adres e-mail: j.macholl@ugwejherowo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 738 67 67. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Można złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt pisemny, mailowy lub telefoniczny. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jacek Macholl, adres e-mail: j.macholl@ugwejherowo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 738 67 67. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej: nie dotyczy

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: nie dotyczy

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Wejherowo, ul. Transportowa 1, 84 – 200 Wejherowo 1. Wejście główne: a) wejście zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych; b) możliwość bezpośredniego kontaktu z biurem obsługi urzędu na parterze budynku. 2. Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody dostępne i szerokie. Pierwszy i ostatni stopień ciągu wyklejony taśmą kontrastującą. Winda dostępna dla osób poruszających się na wózku. 3. Opis dostosowań: a) wszelkich informacji może udzielić osoba zatrudniona w biurze obsługi urzędu; b) w razie konieczności klient może załatwić sprawę z odpowiednim pracownikiem merytorycznym danego referatu, który przyjmie klienta w kancelarii urzędu; c) osobom ze specjalnymi potrzebami również służą pomocą pozostali pracownicy; d) dla osób słabosłyszących została zainstalowana pętla indukcyjna bezpośrednio przy biurze obsługi urzędu. 4. Po przeciwnej stronie budynku znajdują się dwa miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością. 5. Mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. 6. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. 7. Wejście nr 2: przeznaczone dla pracowników Urzędu, interesantów i dostawców. Dostępne bezpośrednio z chodnika.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna