Informacja ogólna o funduszu sołeckim
Fundusz Sołecki
Fundusz sołecki to pieniądze, które mają służyć poprawie warunków życia mieszkańców gminy. O przeznaczeniu funduszu sołeckiego decydują bezpośrednio mieszkańcy sołectw na zebraniach wiejskich.
Przygotowując wniosek o fundusz sołecki, warto opracować realny harmonogram przedsięwzięcia i ująć go we wniosku uchwalonym przez mieszkańców na zebraniu wiejskim. Wniosek musi zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze danego sołectwa wraz z oszacowaniem kosztów i uzasadnieniem. Z zebrania wiejskiego należy również sporządzić protokół. Uchwała zebrania wiejskiego wraz z wnioskiem o przyznanie środków z funduszu sołeckiego, listą obecności oraz protokołem przekazywane są przez sołtysa do Wójta Gminy Wejherowo.
Pieniądze z funduszu można wydać na zadania, które w myśl ustawy o funduszu sołeckim służą poprawie warunków życia mieszkańców są zadaniami własnymi gminy oraz są zgodne ze strategią rozwoju gminy.
Dotychczas przedsięwzięcia do wykonania w ramach funduszu sołeckiego zawarte we wnioskach złożonych przez sołectwa do Wójta Gminy nie mogły podlegać zmianom w trakcie roku budżetowego. Z dniem 20 marca 2014 roku weszła w życie nowa ustawa o funduszu sołeckim, która przewiduje dokonywanie w trakcie roku budżetowego zmian przedsięwzięć zgłoszonych we wnioskach sołectw. Zgodnie z ustawą w trakcie roku budżetowego, jednakże nie wcześniej niż po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok i nie później niż do dnia 31 października danego roku budżetowego, sołectwo może złożyć do Wójta Gminy Wejherowo wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu przewidzianych do realizacji w ramach funduszu. Wprowadzając do wniosku zmiany sołectwa nie mogą zwiększać planowanych pierwotnie wydatków. Aby skutecznie dokonać zmiany we wniosku, sołectwo musi zachować zgodnie z ustawą - całą procedurę uchwalenia i złożenia wniosku.
Termin składania wniosków o przyznanie na dany rok środków z funduszu sołeckiego mija 30 września roku poprzedniego.
Przykładowe dokumenty niezbędne do złożenia wniosku:
-
Uchwała zebrania wiejskiego.
-
Wniosek o przyznanie środków z funduszu sołeckiego.
-
Protokół z zebrania wiejskiego.
-
Lista obecności.
ZAŁĄCZNIKI:
-
Uchwała zebrania wiejskiego w sprawie uchwalenia wniosku o przyznanie środków z funduszu sołeckiego.
-
Wniosek o przyznanie środków z funduszu sołeckiego.
-
Uchwała zebrania wiejskiego w sprawie zmiany przedsięwzięcia lub jego zakresu.
-
Wniosek o zmianę przedsięwzięcia lub jego zakresu.
-
Protokół zebrania wiejskiego.
-
Lista obecności.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
informacja ogolna o funduszu.pdf (PDF, 132.99Kb) | 2016-12-29 11:24:36 | 657 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Piotr Czerwiński Data wytworzenia:
29 gru 2016
Osoba dodająca informacje
Piotr Czerwiński Data publikacji:
29 gru 2016, godz. 11:24
Osoba aktualizująca informacje
Piotr Czerwiński Data aktualizacji:
29 gru 2016, godz. 11:25