Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz przykładowy wniosek o ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Ponowne wykorzystywanie informacji
sektora publicznego
I Podstawa Prawna:
- ustawa z dnia 25 lutego 2016 roku o ponownym wykorzystaniu informacji sektora
publicznego (Dz. U. z 2019 r., poz. 1446)
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000352
II Podmioty uprawnione:
Każdy ma prawo do złożenia wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej.
Prawo do ponownego wykorzystania podlega ograniczeniom (patrz punkt „Uwagi”).
III Wymagane dokumenty:
Ustawa nie przewiduje wprowadzenia urzędowego formularza wniosku o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego, dlatego każdy wnioskodawca może sporządzić wniosek samodzielnie.
*Wniosek o ponowne wykorzystanie wnosi się w przypadkach gdy informacja sektora publicznego:
a) nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej;
b) została udostępniona w sposób inny niż określony w pkt. 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie, albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
c) będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone;
d) została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego
*Wniosek powinien zawierać w szczególności następujące informacje (art. 21 ust. 3 ustawy):
a) nazwę podmiotu zobowiązanego;
b) informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko, albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo do pełnomocnika tego wnioskodawcy, w sposób lub w formie wskazanych we wniosku;
c) wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona, warunki na jakich ma być ponownie wykorzystywana oraz źródło udostępnienia;
d) wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, a w szczególności wskazanie dóbr, produktu lub usługi;
e) wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także wskazanie formatu danych;
f) wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego;
g) wskazanie okresu, przez który podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym ( art. 21 ust. 4 ustawy).
IV Opłata (art.16-17 ustawy):
-
Informacje sektora publicznego udostępnia się lub przekazuje w celu ich ponownego wykorzystania bezpłatnie.
-
Urząd może jednak nałożyć opłatę za ponowne wykorzystywanie, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku o ponowne wykorzystywanie wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.
-
W opłacie Urząd może uwzględnić koszty przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w określony sposób i w określonej formie oraz inne czynniki, które zaistnieją przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków o ponowne wykorzystywanie, które mogą mieć wpływ na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji.
-
Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania informacji. Opłata jest kalkulowana indywidualnie dla każdego wniosku.
V Termin załatwienia sprawy (art. 22 ustawy):
Rozpatrzenie wniosku następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania Urząd zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
VI Sposób i miejsce składania dokumentów:
Wniosek można wnieść:
-
pisemnie:
- pocztą na adres: Urząd Gminy Wejherowo
ul. Transportowa 1, 84-200 Wejherowo
-
osobiście w siedzibie Urzędu, adres j.w., w godzinach pracy Urzędu:
poniedziałek 7:30-16:30
wtorek - piątek 7:30-15:30
-
za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
- E-mail : sekretariat@ug.wejherowo.pl
- E-puap: /14wl5uuf8w/skrytka
VII Jednostka odpowiedzialna:
Referat Organizacyjny i Kadr
Urzędu Gminy Wejherowo
ul. Transportowa 1
84-200 Wejherowo
VIII Sposób i miejsce odbioru dokumentów:
Odbiór udostępnionych dokumentów może nastąpić w jednej z trzech form:
- osobiście przez wnioskodawcę;
- za pośrednictwem poczty;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
O formie udostępnienia decyduje wnioskodawca.
IX Uwagi:
-
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego to wykorzystywanie informacji w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny cel publiczny, dla którego informacja została wytworzona.
-
Prawo do ponownego wykorzystywania podlega ograniczeniom wynikającym z art. 6 ustawy.
X Warunki ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego udostępnionych na stronie BIP Urzędu Gminy Wejherowo:
- obowiązek poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od Urzędu,
- obowiązek poinformowania o przetworzeniu informacji publicznej ponownie wykorzystywanej.
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, w szczególności udostępnionych na stronie BIP Urzędu. Urząd może określić indywidualnie warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.
XI Środki prawne:
-
Wnioskodawca, który otrzymał od Wójta Gminy Wejherowo ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłaty za ponowne wykorzystywania, ma prawo w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw lub zawiadomić o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku. W przypadku otrzymania sprzeciwu Wójt Gminy Wejherowo, w drodze decyzji, rozstrzygnie o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat.
-
Od decyzji Wójta Gminy Wejherowo o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłaty za ponowne wykorzystywanie wnioskodawcy służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Wójta Gminy Wejherowo, w terminie 14 dniu od dnia jej doręczenia.
-
W przypadku nieuzyskania odpowiedzi na wniosek bądź uzyskania informacji niepełnej, wnioskodawcy przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, za pośrednictwem Wójta Gminy Wejherowo.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
21 11 2019 07 34 24 ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.doc (DOC, 45.50Kb) | 2019-11-21 07:34:24 | 160 | |
II Wzór wniosku o ponowne wykorzystanie informacji.docx (DOCX, 35.16Kb) | 2017-01-24 13:46:02 | 496 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Kamil Kamiński Data wytworzenia:
18 lis 2016
Osoba dodająca informacje
Kamil Kamiński Data publikacji:
18 lis 2016, godz. 12:02
Osoba aktualizująca informacje
Piotr Czerwiński Data aktualizacji:
21 lis 2019, godz. 07:35